Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2018 02:42 - ЕДИН КЪТ ОТ РОДОПИТЕ ДО ЛОС АНЖЕЛЕС
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1696 Коментари: 5 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

          ЕДИН  КЪТ  ОТ  РОДОПИТЕ  КРАЙ  ЛОС  АНЖЕЛЕС

 

   Родопите са една от силните за мен планини. Аз я нося в сърцето си и при среща на природа, подобна на нейната потръпвам. По подобен начин озаглавих и писанието в блога си за Плана, една малка, но прекрасна планина – Един кът от Родопите край София. Който обича природата и е изминавал прехода по Плана от с. Плана, после покрай Космическата станция, след това през гората с „китайските борове”, наподобяващи отворени обърнати нагоре чадъри, през местността Буката и до ресторнат „Стената” не може да не е забелязал тази прилика. Велика планина е Родопа, но човек може да разбере нейната красота и да се възхищава на античните останки по нея, когато е достигнал една по-зряла възраст и има по-широк кръг от интереси. Тази планина-история, написана по скалите й от траките е тайнство, което подбужда към размисъл, чувство на преклонение пред културата на живялите там хора, която ни вдъхновява и днес. Оставената каменопис, ако мога така да нарека делата на траките по скалите, е четиво, предизвикващо интерес в по-тесен кръг от хора.

   

    Вчера видях отново кът от Родопите на друго място, този път в региона Хълмовете на Агура. Това е част от Лос Анжелес, отговаряща на покрайнините на София в някоя планинска местност. Много е красиво, почувствах се като попаднал на рида между Крумовтрад и с. Джанка. Същата природа, но тук е ужасяващо топло, а невисоките върхове завършват със скални образувания каквито има в региона на Крумовград. Разликата е в цветовете на скалите, които тук в Лос Анжелес са по-червени.

   Още една разлика има. Хоризонталните скали по билата на ридовете около Крумовград са били преобразени от траките за да промиват златоносен пясък върху тях, а по отвестите скали са били правени светилища. Другата разлика е, че тук към всеки връх има подържана широка пътека, табелки покрай които предупреждават за силноотровни змии, скорпиони и паяци. По някои от скалите също има останки от човешках дейност в миналото, посочвам резервата Джошуа. От всичко, за което си заслужава да се посети Америка, този резерват поставям на първо място.

      До най-красвите места може да се достгне с автомобил. До тях има изградена инфраструктура, включваща площадки за разглеждане на най-интереесните места, по които има работещи телескопи, паркинги, водоснабдяване, тоалетни, нещо като нашите смесени магазинии в селата, в които има всичко. Ако има опасни участъци те са обезопасени, ако има водни площи са облагородени. Покрай тях има пътека, а във водата са развъдени всички видове животни, които могат да живеят в нея, като им се дава храна. Само градски транспорт няма, защото тук почти всички имат коли, а бензинът е два пъти по-евтин отколкото в България. Предполагам, зщото не го купуват от руската мафия.

    Голяма красота са лилиите по водните площи. И та са донесени тук от хората и се подържат от тях. Мексиканци обслужват водните площи, като влизат в тях с гумени костюми, с лодки, като почистват водата от паднали клони и много гъста растителност, покрай рега подреждат камъни, за да се качват костенурките на тях, други площи са направо плажове за патиците. В поо-ниските водни площи има лебеди и огромни риби. Извърщва се прнудителна циркулация на водата, ако тя е застояла, за да остава кислород в нея, необходим за водните гадинки и да изглеждат тези водни площи като езера, а не като блата, каквито те са били.

    Да се ходи по туризъм тук през тези месеци не става. Температурата достига 44 градуса, а в изкуствения оазис Палмбийч и в Джошуа – до 50 градуса. Влажността на въздуха варира, но е много ниска, преди два дни беше 4%. При вечерни разходки има случаи, когато духва вятър и носи горещ въздух като от горящ природен газ, после идва по-хладна въздушна вълна. Въпреки че пътеките в планината са широки и обрабоотени, те са много стръмни, с търкалящи сех камъчета по тях, нагряти от силното слънце те сами излъчват топлина.  Може да се посети нещо интересно, но да се отида там втори път, мен поне не могат ме накара. По хубава от България, няма, така си мисля. Сигурно не е така, защото Америка е огромна, вероятно има много красиви места, но аз си обичам страната в която съм роден. Загледан в прекрасните лилии над водните прощи, в съзнаието ми нахлуват подобни картини от езерата на Рила и Пирин, където по това време над водата поникват стъбълцата на лютичетата и към срредата на август цъвтят. Синята вода на езерата, с площите лютичета по тях и всичко това на фона на един алпийски връх - в момента пред погледа ми се появява Муратовия - а над него синьото небе – такаава красота на света немаа!

 

    За да стана толкова възприемчив към красотата на природата имаше и друга причина – по местното радио за обичащи музката като мен зучаха двете последни симфонии на Хайдн, един от любимиите ми композитори. Те са с номера 103 в ми бемол мажор и 104 в ре мажор. Това са последните симфонии на Хайдн, писани са когато той е бил на моята възраст. Но такъв хумор, такава жизненост. И още нещо – Моцарт вече е починал, сега Хайдн се учи от Моцар Чрез симфониите си, наречени Лондонски той показва, че е неговят най-добър ученик. Ако някой музикант отвори постинга ми, ще ме разбере.

    А снимките от тези красиви пътувания – ако Господ ми даде дни, ще ги появя все някога в блога си….

   Прилагам линкове на двете симфонии за тези, които освен планината обичат и музиката:     









Гласувай:
11



1. vesever - Американски планини не съм вижд...
11.07.2018 08:17
Американски планини не съм виждала, дори на снимка.
Виждала съм няколко каньона, много ме впечатляват, величествено изглеждат...
Поздрави, Коста, и приятни мигове с тамошните красоти, които намираш...
цитирай
2. planinitenabulgaria - Пожелавам ти да видиш. Природата им е разнообразна, огромна страна са.
11.07.2018 08:27
vesever написа:
Американски планини не съм виждала, дори на снимка.
Виждала съм няколко каньона, много ме впечатляват, величествено изглеждат...
Поздрави, Коста, и приятни мигове с тамошните красоти, които намираш...


Но след като упознаеш България....
Гьоте казва, който не знае един чужд език, не знае нищо зап своя собствен. Същото е и с упознаването на природата.
цитирай
3. barin - Здравей, Коста Иванов. В чужбина ...
12.07.2018 18:35
Здравей, Коста Иванов. В чужбина съм ходил малко, но отделеч погледнато нашите планини са превъзхождали. Качвал съм се в планини в Македония, Сърбия и Турция, но няма красотите на Рила и Пирин.
Поздрави!
цитирай
4. rosiela - Много интересен разказ, Коста.
13.07.2018 22:04
И хубав паралел правиш!
цитирай
5. rosiela - И аз съм на това мнение за планините у нас!
13.07.2018 22:05
barin написа:
Здравей, Коста Иванов. В чужбина съм ходил малко, но отделеч погледнато нашите планини са превъзхождали. Качвал съм се в планини в Македония, Сърбия и Турция, но няма красотите на Рила и Пирин.
Поздрави!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12180652
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031